Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

30 March 2013

Terangganu 2013 : Tasik Kenyir :Pulau Herba & Pulau Air Terjun Saok

Assalamualaikum
Lawatan kami meliputi 2 pulau yang kedua jauh dari jeti Tasik Kenyir iaitu Pulau Herba dan Pulau Air Terjun Saok. Harga Tambang yang dapat kami tawar adalah RM130 kedua-dua pulau ini. Pergi dan balik.


Pondok harmoni untuk tetamu yg datang. Boleh Minum air teh herba disini. Tapi  kami tak berkesempatan kerana ramai pelawat lain sama-sama hadir kesitu.









Perjalanan ke pulau Air Terjun Saok

Rumah peranginan Kerajaan

Nampak Titi di depan tu?...kami tak boleh melepasi titi tu sebab air naik keparas paling tinggi.

Dah sampai...:) Alhamdulillah

Tengok?...tangga jeti pulau pun tenggelam habis. Pakcik boat ni cakap, air yang naik kali ni adalah yang paling tinggi dalam sejarah di Tasik Kenyir..

Tadaaaaaaaaaaaa...Kami tak naik tempat tinggi lagi...malas nak panjat...

Janji anak-anak dapat mandi di  tempat datar sikit , kira ok laaa

Pemandangan dari salah satu wakaf di sini


Akibat tak bawa seluar lebih untuk Qaseh

Ini plak dayang-dayang ku...hehehe..Amira., terpaksa di pakaikan kain batik ala-ala dayang puteri mandi . Ikatkan ajer di bahu tu...



Jom balikkk.....:)

Pulau ni cantik. Ada lagi pulau yang penuh dengan ikan-ikan. tapi tambangnya cecah RM450 untuk kesana....hehe..tak pe lah..maybe lain kali jer kot kami kesana...InsyaAllah..:)

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh