Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Ucaplah..:)

Tinggalkan Jejak Bergambar Anda...Ia Amat Dihargai.....:)

nfg

Nombor Anda..:)

11 July 2013

Kapalterbang dan Basikal

Assalamualaikum,

DAHULU.....

Setiap kali terdengar bunyi deruman enjin dilangit...aku kenkadang berhentikan diri dan mencari kelibat besi yang menjadi punca deruman itu.  Kapal Terbang!!! masa tu aku suka melambai -lambai kearahnya...macamlah yang diatas tu nampak lambaian aku. Dalam hati selalu sangat berkata ' syoknya dapat naik kapal terbang ' sambil pegang basikal merah...arwah abah beli.

Itu dulu....

Tapi sekarang, bila sudah berpeluang menaiki kapal terbang....kadangkala, sambil memandang ke tanah dari udara, aku melambai-lambai (curi-curi lambai) tanda membalas lambaian aku dahulu...atau mungkin ada kanak-kanak kecil yang melambai? dan aku terpikir pula sekarang, 'ntah bila pula aku boleh berbasikal didaratan?' ..... hmmmmm


Itulah manusia.... yang tiada asyik benar di ingini...

2 comments:

Sya_Merpati Putih 88 said...

tahniah kak, sebab dah tercapai hajat nak naik kapal terbang... :)
kadang2 apa yg kita mahu tak semestinya kita dapatkan...

linda@ibusumaiyah@tuttyfruity said...

:)....Alhamdulillah...nanti sya pun insyaAllah akan tercapai hajatnya...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Puan Blog..:)

My Photo
Setia Alam, Shah Alam, Selangor, Malaysia
' PENGALAMAN ADALAH GURU YANG PALING BAIK DIDUNIA '..Bercerita juga mewujudkan PENGALAMAN...:)

Cerita Sejak 2008

Cerita Di Email Pun Boleh..:)

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh

Footer