Jangan Jadi Follower....Jomla Jadi Kawan IbuSumaiyah..:)

Nombor Anda..:)

06 March 2017

Diari 2003

Sejak amira ( anak sulung ku) darjah satu lagi, aku dah cuba perkenalkan aktiviti berdiari padanya. Terhasil lah lambakan 'diari' si Amira. Asal tulis salah sikit, dikoyak, asal tersilap tulis, minta buku baru, asal jumpa buku semua nak di diari kan...

Now ni, qaseh ( anak kedua merangkap bungsu) dah mengikut sama. Takde satu pun buku yg kekal setahun sebagai diari. semuanya menjadi 2-3 diari dalam setahun.

Apa kena mengena diari 2003?

haaa...saja nak memorikan disini. Amira terjumpa diari lama aku. Diari yang ditulis sekitar tahun 2003. Diari TNB pemberian ' bakal suami' ketika itu.

Aku ternampak amira membelek buku. Rupanya diari aku... tak dpt la kompromi bab ni, terpaksa la di ' rampas'.

' Ini diari ibu. Diari perkara penting seseorang. Perkara penting orang, tak elok diusik tanpa kebenaran. Berdosa kalau tak diberi kebenaran tau'

Dia sengih2. hehe. Maybe ralik membaca kot. Terlupa bab privasi orang.

' Ibu tulis diari, ada perenggan tak'  si Qaseh tetiba bertanya

' Kenkadang ada perenggan, kekadang takde perenggan. Kadang tu satu dua perkataan ja. Diari kan kita punya cerita. Boleh tulis macam - macam style'

' ooooo'

Amira tak puas hati je nampak gayanya. Rasa ingin tahu yg mendalam jelas nooor diwajah. tak lari dikerling aje dimana aku letakkan diari.
Malam ni, dibacakan semula diari 2003 itu. Seingat aku, hanya diari 2003 ini sahaja yg aku simpan. Yang lain semua telah dibakar.

Seronok rupanya dibacakan semula. hehhehehe kelakor. Menulis dgn jaga bahasa jiwang lagi. hehe

Terjumpa gambar arwah abah dalam diari. ��

�� Diari ini perlu disimpan di tempat yg lebih selamat. ��

No comments:

Cerita Sejak 2008

Award Dari Suharti.....:)

Award Dari Suharti.....:)
TQVM suharti...muuuahhh